Hivatalos: az Opel lenyomta a BMW-t   

Hivatalos: az Opel lenyomta a BMW-t

 

Barátságos kiszólásokkal és a konkurenseknek szánt erős iróniával dobta fel a hangulatot az Opel, amikor a Párizsi Autószalonon délben bemutatta új, szériagyártásra kész elektromos kisautóját, az Ampera-e-t. Mivel a cégnél sejthették, hogy idén minden versenytársuk, többek közt a BMW és a VW is a villanyautókkal nyomul majd, az Opelnél nem győzték hangsúlyozni, hogy az Ampera-e nem ködös koncepcióautó és nem is prémiumtermék, hanem gyártásra kész tömegmodell.

 

A tisztán elektromos hajtású kisautóval két feltöltés közt akár 500 kilométert is megtehetünk, amit egyébként a kiállítás előtt bizonyított is az Opel, amikor az egyik első példányt elindították Londonból, majd vezetői Párizsig nem is nyúltak konnektorhoz. Ez a táv egyébként 469 kilométer, de a végére állítólag még maradt is némi tartalék az autóban, igaz, állandó sebességnél nem túlságosan jelentős az energiafelhasználás.

Nem meglepetés, hogy egy villanyautóval milyen nagyot lehet lépni a lámpától, de a kis Opel 204 lóerős motorteljesítménye, illetve az indulás pillanatától bevethető 360 newtonméteres forgatónyomatéka tényleg csúcs most ebben a méretosztályban. 3,2 másodperc alatt veszi fel a városi tempót és 4,5 másodperc kell 80-tól 120 kilométeres sebességig. Ez élőben szó szerint lélegzetelállító lehet, bár ha padlózzák, nyilván jelentős részt harap a töltöttségjelzőből az autó farába épített villanymotor. Az Ampera-e-t nem második vagy harmadik autónak szánja az Opel, hanem fiatal párok, illetve kisebb családok kizárólagos járművének. Mindezt el tudom képzelni, ha a családok többnyire repülővel vagy vonattal utaznak, egyéb esetekben pedig beérik a 150-re korlátozott végsebességgel és a 381 literes csomagtérrel. Nézzék meg a képeket, ennek is elég szűk a szája, pedig ebben a kategóriában szintén nagynak számít.

 
Jé, targonca!

Jé, targonca!

Ne higgyenek el semmit se az i3-nak, és felejtsenek el mindent, amit eddig a villanyautókról gondoltak.

Németországban, az ottani ártámogatás levonása után 30 ezer euróba, vagyis kevesebb mint 10 millió forintba kerül az új Opel, amely most még a szintén akkubővítésen átesett, drágább és minőségibb BMW i3-nál is nagyobb mozgásszabadságot ígér. Az Ampera-e nemcsak arányaiban hasonlít riválisához, de abban is, hogy a padlólemeze alá került a 60 kilowattórás, lítiumion akkumulátorcsomag, így az ötajtós kasznin kicsit szűkek a vágatok, a padló magasan van, a tető alatt viszont jó tíz centi fejtér jutott nekem, a magam 183 centijével. Hátul elfogadható a térkínálat, oda vagy két felnőttet, vagy három gyereket ültetnénk, három felnőttet semmiképpen.

 

 

Az igazság bajnoka
 
 

 

 

Az igazság bajnoka

Az élet igazságos, mint a mesében. A H Astra után a J modell nagyon nagy előrelépés volt, de voltak hibái. Az új modellen kijavították az összes kritizált részletet, el is nyerte az Év autója címet.

Az egész autó annyira életközeli, amennyire csak lehet, mert bár az infokommunikációs rendszer tükrözi a mobiltelefont és felléphetünk vele az internetre, kütyük terén nagyjából azt hozza, amit a mai Corsák, Astrák. Összességében igyekeztek szerethető és praktikus autót készíteni a benzin- és dízelkorszak utánra ácsingózó vevőknek és szinte biztos, hogy ennyi pénzért, Nyugat-Európában valóban vasvillával fogják majd hányni az Ampera-e-t.